Kwalitatief beeldmateriaal: onontbeerlijk voor een geslaagde advertentie

Kwalitatief beeldmateriaal: onontbeerlijk voor een geslaagde advertentie

Op vraag van Wizz zorgde ik voor het fotomateriaal voor een offline campagne van Eddy De Prins, specialist in houten buiten- en binnenschrijnwerk. Wizz werkte het concept van de campagne uit dat ik vervolgens vertaalde naar het fotografiegebeuren. Het doel van de campagne bestond erin de klantvriendelijkheid van de medewerkers van Eddy De Prins in beeld te brengen.

Read More

Smartphone foto vs. professionele foto: de voornaamste verschillen

Smartphone foto vs. professionele foto: de voornaamste verschillen

Je kan er vandaag de dag niet meer omheen: de populariteit van de smartphone als ‘fotocamera’ neemt alsmaar toe. Toch blijft het eindresultaat nog steeds ver uit de buurt van een professioneel gemaakte foto. Aan de hand van twee foto’s licht ik de opmerkelijkste verschillen kort even toe.

Perspectiefcorrectie

Op de iPhone foto merk je dat de lijnen van de badkamermeubels en het venster heel scheef lopen. Dit terwijl deze lijnen in realiteit evenwijdig zijn. Als professioneel fotograaf maak ik

Read More